دنیای تکنولوژی

دنیای تکنولوژی

وبلاگی برای دوستداران دنیای ارتباطات و فناوری
دنیای تکنولوژی

دنیای تکنولوژی

وبلاگی برای دوستداران دنیای ارتباطات و فناوری

معرفی نرم افزار های چت ، تماس تصویری و شبکه های اجتماعی

در این پست بسیار جالب چند نرم افزار در زمینه  چت ، تماس تصویری و شبکه های اجتماعی را قرار دادم که فکر میکنم برایتان جالب باشد.


امیدوارم لذت ببرید چون جمع آوری این اطلاعات وقت گیر بود



در ادامه مطلب میتوانید لیست کامل این نرم افزار ها و اینکه آنها برای سیستم عامل دستگاه شما تولید شده اند یا نه را ببینید.


 

 


Skype


اسکایپ نرم افزاری فوق العاده مشهور و محبوب است. شما با استفاده از نرم افزار اسکایپ شما میتوانید با دوستان خود چت کنید به صورت متنی ، تصویری و حتی صوتی! برنامه اسکایپ همانند تلفن همراه عمل کرده و دو طرفین برای امکان گفتگو این نرم افزار را باید داشته باشند. همچنین در نرم افزار اسکایپ همانند یاهو مسنجر امکان انتقال فایل هم وجود دارد.


این نرم افزار برای تمامی سیستم عامل ها بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است.


oovoo



از آنجایی که امروزه ارتباط اینترنتی بسیار رایج شده است افراد زیادی از مسنجرها برای برقراری ارتباطات نوشتاری، صوتی و یا ویدیویی استفاده می کنند. ooVoo نیز در واقع نوعی مسنجر است که به وسیله آن قادر به برقراری ویدئو چت (ارسال پغام های تصویری)، تماس های تلفنی و یا گفتگوهای متنی خواهید بود. در واقع این برنامه یک مسنجر حرفه ای مانند یاهو مسنجر یا اسکایپ است که تمرکز اصلی آن بر روی ویدئو چت و تماس های تلفنی است. یکی از ویژگی های قابل ذکر این مسنجر که بسیار مفید نیز می باشد، امکان برقراری کنفراس صوتی تصویری بین کاربر مختلف است که ممکن است هرکدام در نقطه متفاوتی از جهان باشند، علاوه بر این هریک از افراد آنلاین حاضر در کنفرانس می توانند فایلی را به اشتراک گذاشته تا بقیه نیز از آن استفاده نمایند.


این نرم افزار برای اکثر سیستم عامل ها بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است.



viber



نرم افزار وایبر به دلیل سرویس رایگان برای ارسال پیامک و تماس صوتی، بسیار خوب مورد استقبال کاربران قرار گرفت. تا پیش از این، نرم افزار Viber تنها برای نصب بر روی گوشی های تلفن همراه مورد استفاده قرار می گرفت، اما هم اکنون نسخه ی ویندوز و مک این نرم افزار هم تولید شده است، که از ویژگی های خاصی نظیر video call برخوردار است، اما همان ظاهر بنفش همیشگی خود را به خوبی حفظ کرده است. البته نسخه کنونی این نرم افزار beta می باشد و هنوز در مرحله آزمایش می باشد. یک امکان فوق العاده که دراین نرم افزار وجود دارد این است که می توان تماس را از کامپیوتر به تلفن همراه انتقال داد. همچنین به راحتی می توان توسط آن، عکس  و فیلم دانلود کرد. 


این نرم افزار برای اکثر سیستم عامل ها بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است.




line



LINE نرم افزاری است با بیش از ۳۴ میلیون کاربر در سراسر جهان، که امکانات رایگانی نظیر پیغام رسانی، اس ام اس و حتی تماس های تلفنی را برایتان فراهم می آورد و هم اکنون در صدر جدول برنامه های رایگان در کشورهایی نظیر ژاپن، سنگاپور، هنگ کنگ، تایوان، تایلند، مالزی، ماکائو و ترکیه می باشد. هم اکنون نسخه ی کامپیوتر این نرم افزار فوق العاده نیز وارد بازار شده است و به شما اجازه می دهد که از طریق کامپیوتر خود، با استفاده از هر یک از اعتبارها یا QR code reader روی نرم افزار موبایل خود، به اکانت LINE خود متصل شوید. هنگام استفاده از LINE، تماس تلفنی شما با هر کاربر LINE دیگر آزاد است و کیفیت صدا بسیار خوب می باشد. شما می توانید با هر کاربر LINE، در هر نقطه از جهان و به صورت کاملاً رایگان تماس برقرار کنید. با استفاده از این نرم افزار مسنجر می توانید در هر جای دنیا که هستید هم چنان با دوستان و خانواده ی خود در تماس باشید. این نرم افزار دارای بیش از 250 شکلک و استیکر جالب است که مکالمه های شما را سرگرم کننده خواهد کرد.


این نرم افزار برای اکثر سیستم عامل ها بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است.



Nimbuzz



نرم افزار Nimbuzz مسنجری است که هدف اصلی در طراحی آن ارائه یک راه حل ساده به منظور برقراری ارتباطات مختلف اینترنتی از قبیل تماس، چت، رد و بدل کردن فایل و ... بین افراد آنلاین می باشد. این نرم افزار امکانی را برای شما فراهم می کند تا به تمامی اکانت های خود از نرم افزارهای پیام رسان محبوبی مانند Windows Live Messenger (MSN), Yahoo Messenger, ICQ, AIM, Google Talk و... و لیستی از تمامی دوستان و تماس های خود را به طور همزمان و تنها در یک صفحه داشته باشید. بدین ترتیب دیگر نیازی به استفاده از چندین نرم افزار متعدد و یا باز کردن چندین سایت وجود ندارد.


این نرم افزار برای تمامی سیستم عامل ها بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است.




telegram



می توان به جرأت گفت که در حال حاضر Telegram یکی از بهترین و امن ترین نرم افزار های پیام رسان است. تلگــرام یک مسنجر قدرتمند، رایگان و بسیار عالی است که در ابتدا برای سیستم عامل اندروید منتشر شد اما از آنجایی که این نرم افزار متن باز است، توسعه دهندگان دیگری نسخه ی ویندوز، مک و لینوکس آن را نیز منتشر کردند. در حقیقت این نرم افزار به دلیل تمرکز بر روی سرعت و منیت بالا، مشهور شده است. همچنین تلگرام دارای یک رابط کاربری ساده و روان است و بسیار به نرم افزار واتس آپ شباهت دارد، از این رو بسیاری از افراد تصور می کنند که تلگرام برنامه ای است که از روی واتس آپ کپی شده است، اما ای تنها ظاهر تلگرام است که کپی شده و در عمل تلگرام امکانات خیلی بهتری دارد. با کمک این برنامه می توانید گروهی بالغ بر ۲۰۰ نفر ایجاد کنید و در ان به گفتگو بپردازید. علاوه بر ان شما قادر خواهید بود ویدیو تا حجم ۱ گیگ به اشتراک گذاشته و یا پیام های مالتی مدیا ارسال کنید. پیام ها در این برنامه رمزگزاری شده و در مقصد رمزگشایی می شوند بنابراین با اطمینان خاطر به چت بپردازید.


این نرم افزار برای اکثر سیستم عامل ها بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است.



Tango


Tango نرم افزار رایگانی است که امکان برقراری تماس رایگان صوتی و تصویری را برای مردم در سراسر جهان فراهم نموده است. تماس های ویدئویی رایگان می تواند  تمامی کسانی که تانگو را بر روی کامپیوتر، تلفن همراه و یا تبلت خود نصب کرده اند، برقرار شود. شما با تانگو می توانید تماس صوتی رایگان برقرار کنید و در صورت لزوم آن را به راحتی به یک تماس تصویری مبدل کنید.


این نرم افزار برای اکثر سیستم عامل ها بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است.



Yahoo Messenger



کمتر کسی پیدا می شود که در دنیای بسیار گسترده و مجازی اینترنت گشت و گذار داشته باشد اما Yahoo Messenger (یاهو مسنجر) را نشناسند. هرکس برای اولین بار عضوی از یاهو شود و از این پیام رسان استفاده نماید مطمئناً یکی از طرفداران پروپا قرص آن خواهد شد. از امکانات این مسنجر باید اشاره داشت به این که محیط جذاب برای کاربران یکی از دلایلی است که این پیام رسان این قدر محبوب است. اتاق های چت این مسنجر که دیگر جای صحبتی را باقی نمی گذارد چون کشورهای مختلف برای خود اتاقی جدا دارند. شکلک های بسیار زیبا می توانند جواب مناسبی برای طرف مقابل باشند.


این نرم افزار برای ویندوز و مک و  بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است.



google talk



چنانچه از سرویس پست الکترونیک Gmail استفاده می کنید، با دریافت این نرم افزار در کمتر از سه دقیقه وارد دنیای چت گوگل شوید، این مسنجر امکان برقراری ارتباط به صورت متنی و صوتی را برای شما فراهم می کند. اگر اهل چت کردن هستید این مسنجر را حتماً امتحان کنید. کیفیت صدا در چت صوتی این نرم افزار بسیار بهتر از کیفیت صدا در نرم افزار یاهو مسنجر است همچنین میزان استفاده از حافظه RAM در این نرم افزار به مراتب کمتر از یاهو مسنجر می باشد. برای استفاده از این مسنجر نیاز به عضویت در جیمیل دارید، این برنامه هنوز به صورت آزمایشی - Beta - عرضه شده است.


عرضه آزمایشی برای اکثر سیستم عامل ها.



WeChat



بدون شک حتما تا به حال نام ویچت WeChat 6.1.0.57_r1026836به گوشتان خورده است . این برنامه یکی از بهترین و محبوب ترین مسنجرهای تولید شده برای سیستم عامل اندروید بوده و به شما این امکان را می دهد تا با دوستان خود چت کنید . بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان از این برنامه استفاده می کنند . برای پیدا کردن دوست تنها کافی است گوشی خود را تکان دهید . دقت داشته باشید که یک گزینه اختصاصی بر روی این مسنجر وجود دارد که آن را رقبای خود مجزا می کند و آن قابلیت این است که با انتخاب آن گزینه می توانید افرادی که در شعاع ۵ کیلومتری عضو این مسنجر هستند را پیدا کرده و به آن ها درخواست دوستی بفرستید . همچنین لازم به ذکر است که از قابلیت اصلی این برنامه می توان به امکان ارسال پیام های متنی ، ارسال شکلک ، به اشتراک گذاری تصاویر ، فیلم و اضافه کردن مخاطبین به عنوان کاربر we chat اضافه داشت .



این نرم افزار برای اکثر سیستم عامل ها بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است.



facebook


شبکه اجتماعی فیس بوک نیازی به معرفی ندارد . معروفترین و قدرتمند ترین شبکه اجتماعی جهان با صدها میلیون کاربر از سراسر جهان ! با وجود فیلتر بودن این شبکه اجتماعی در کشورمان ، اما باز هم انتخاب اول و همشگی صدها هزار کاربر در ایران می باشد . اپلیکیشن فیس بوک که امروز برای شما گرامیان قرار داده ایم بیش از 1 میلیارد بار از گوگل پلی دانلود شده است و یکی از پرطرفدارترین برنامه های موجود در مارکت گوگل می باشد .

برخی از امکانات و ویژگی های اپلیکیشن Facebook اندروید :
اطلاع از وضعیت فعلی دوستانتان
به اشتراک گذاری آپدیت ها ، تصاویر و ویدیوها
باخبر شدن از طریق نوتیفیشن بار هنگام لایک کردن و نظر دادن توسط کاربران
امکان چت و گفتگوی گروهی با دوستان
امکان بازی کردن و استفاده از اپلیکیشتنهای محبوب
امکان لایک کردن پست های دیگران و حتی نظر دادن به آنها در محیط برنامه
امکان شناسایی کاربران نزدیک شما از طریق تابع قرار داده شده در برنامه
محیط کاربری ساده و بسیار کاربرپسند + رایگان بودن و نداشتن تبلیغات
امکان به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوها با یک کلیک و آسان
باخبر شدن از طریق نوتیفیشن بار هنگام لایک کردن و نظر دادن توسط کاربران
امکان برقراری چت با دوستان، به صورت های مختلف از جمله گروهی
امکان مشاهده ی پیج های دیگر کاربران با سرعتی بالا و بسیار زیبا


این نرم افزار برای اکثر سیستم عامل ها بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است و همچنین از سایت رسمی آن نیز میتوان به آن وارد شد.



WhatsApp


یکی از محبوب ترین نرم افزارهای مسنجر و چت برای انواع سیستم عامل می باشد که نسخه های مختلف آن برای گوشی های نوکیا ، ویندوز فون و … منتشر شده است . شما به راحتی می توانید با استفاده از Wifi و ۳G به این نرم افزار متصل شوید . این اپیلیکشن بهترین نرم افزار ارسال و دریافت پیامک متنی می باشد . اگر مایل باشد ، می توانید به صورت گروهی با دوستان خود چت کرده و عکس ها ، موزیک و فیلم ها را با آن به اشتراک بگذارید . از قابلیت های اصلی این برنامه می توان به امکان ارسال پیامک های متنی ، یادداشت صوتی ، ارسال تصاویر و ویدیو اشاره داشت .


فکر میکنم نیازی به توضیح نیست.


ChatON



مسنجر اختصاصی گوشی های سامسونگ و بهترین نرم افزار مسنجر در کشورهای آمریکا و فرانسه است که شما در این نرم افزار می توانید با بیش از 100 میلیون دوست در237 کشور و در 67 زبان مختلف با سرویس ChatON چت کنید. همچنین این نرم افزار از 9 پلتفرم از جمله اندروید، iOS، web و… پشتیبانی می کند که همین امر باعث گستردگی کاربران این نرم افزار در سر تا سر دنیا حتی ایران شده است . لازم به ذکر هست که این برنامه توسط سامسونگ ساخته شده است و طبیعتا بر روی بهترین گوشی های هوشمند سامسونگ مثل Galaxy Note3, Galaxy S4, Galaxy S3, Galaxy Note2, Galaxy Camera به صورت پیشفرض نصب شده است اما کاربران گوشی های با برند دیگر نیز می توانند این نرم افزار را دانلود و نصب و استفاده نمایند .




این نرم افزار برای اکثر سیستم عامل های موبایل بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است.



Jongla


برنامه ای برای چت رایگان بوسیله دستگاه های اندرویدی است که توسط کمپانی فنلاندی Jongla Ltd برای پلت فرمهای مختلف منتشر شده است. با نصب این برنامه ارتباطی قادر خواهید براحتی و در محیطی امن با دوستان و اعضای خانواده به گفتگو پرداخته و فایلهای دلخواه را به اشتراک بگذارید. همانطوری که اشاره کردیم یکی از ویژگیهای این برنامه امنیت بالای آنست که با رمزنگاری TLS خیال کاربران را از این بابت راحت کند.


این نرم افزار برای اکثر سیستم عامل های موبایل بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است.



hike


با برنامه هایک مسنجر  برای دوستان و خانواده خود به صورت رایگان پیام بفرستید! شما با این برنامه می توانید حتی برای کسانی که عضو hike نیستند نیز پیام بفرستید. ویژگی های این برنامه عبارتند از: - چت رایگان با دوستانتان در سراسر جهان - دعوت دوستان از طریق sms - ارسال عکس و فیلم -سرعت فوق العاده بالای دریافت و ارسال در hike طوری که فرد احساس می کند در حال چت می باشد


این نرم افزار برای اکثر سیستم عامل بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است.


Kik Messenger


کیک مسنجر یکی از مسنجرهای قدرتمند برای سیستم عامل های مختلف میباشد که دارای بیش از 100 میلیون کاربر میباشد. اگر شما هم به دنبال یک نرم افزار مناسب، بدون مشکل فعال سازی ،‌ برای ارتباطات اینترنتی خود می گردید، ما به شما Kik Messenger را پیشنهاد میکنیم. این برنامه دارای محیطی کاربری آسان می باشد و استفاده از تمام امکانات آن به ساده ترین صورت میسر می باشد(رابط کاربری بصری).


این نرم افزار برای اکثر سیستم عامل بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است.



beetalk


مسنجر بی تالک

بی تالک اپلکیشن چت و گفتگوی فوق العاده  که جایگزین بسیار مناسبی برای برنامه wechat می باشد و به راحتی می توانید از تمامی امکانات آن استفاده و از ارتباط با دوستان و آشنایان لذت ببرید . این برنامه تمامی قابلیت های برنامه ویچت را دارا می باشد.



whats app


شاید معرفی نرم افزار واتساپ کمی خنده دار باشد اما باید گفت این نرم افزار امروزه جزو3 نرم افزار پر کاربرد در زمینه ارتباطات است.

شما با این نرم افزار با ساخت آکانت میتوانید با تمامی افرادی که دارای آمانت واتساپ هستند وشما آنها را به عنوان مخاطب اضافه کردید چت کنید.

این نرم افزار قابلیت چت بصورت گروهی و ارسال تمامی فایل های مالتی مدیا را داراست.



این نرم افزار تنها برای سیستم عامل اندروید بصورت رسمی برنامه نویسی و عرضه شده است.





امیدوارم از این خواندن این پست لذت برده باشید


                                                                         




نظرات 2 + ارسال نظر
millad s3 چهارشنبه 15 بهمن 1393 ساعت 16:13

اینهمه نرم افزار چت؟
حالا کدومش نصب کنم؟

اینها که زیاد نیسنتن

شاید من از عنوان کردن 100 تای اونها هم صرف نظر کردم و فقط اونایی که برای اکثر سیستما وجود داشتن زدم

yrd یکشنبه 12 بهمن 1393 ساعت 19:35

سلام
پس کو واتس اپ؟!؟! جایی ک حرف از مسنجر باشه و اسمی از واتس اپ نباشه باید به اعتبار و درستی اون مطلب شک کرد، خیلی عجیبه حرفی ازش نزدی
درکل مطلب جالیی بود، خصوصا telegram برا من خیلی جالب بود، اما واتس اپ رو که نگفتی شوکه شدم، هرچی میخوتدم نمیدیدم و به خودم امید میدادم تو ادامه هستش اما دریغ!

ممنون بابت یادآوری بجاتون.
بنظر یادم رفته بود.

بازم ممنون

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.