دنیای تکنولوژی

دنیای تکنولوژی

وبلاگی برای دوستداران دنیای ارتباطات و فناوری
دنیای تکنولوژی

دنیای تکنولوژی

وبلاگی برای دوستداران دنیای ارتباطات و فناوری

مقایسه پرچمداران iphone و lumia

 

در این پست بسیار جالب میخواهم تا دو پرچم دار از شرکت های apple و nokia را یعنی دو فبلت تازه وارد در دنیای فبلت ها را  با هم مقایسه کنم . بله همانطور که حدس زدید این دو موبایل همان lumia 1520 و iphone 6 plus هستند.



می توانید این مقایسه که شاید برای ویندوزفونی ها بسیار جالب باشد را در ادامه مطلب ببینید





 


  

اولین فبلت در دنیای ویندوزفون که آن را میان کم نقص ترین لومیا تا به امروز دانست. ورود پردازنده قوی تر، رزلوشن بالاتر، نمایشگر بزرگتر و البته عمر باتری بسیار خوب از ویژگی هایی بود که لومیا 1520 برای اولین بار به دنیای ویندوزفون آورد.
دوربین بسیار خوب آن با فناوری پیورویو، رزلوشن 20 مگاپیکسل و البته تنظیمات ویژه برنامه دوربین نوکیا باعث می شود عاشقان عکاسی با دید متفاوتی به این دستگاه نگاه کنند. نمایشگر 6 اینچی به رزلوشن FHD برای سرگرمی، وبگردی و استفاده از برنامه هایی همچون آفیس بسیار خوب است. عمر باتری اما منطقه ای است که تنها در آن پرچم لومیا 1520 در آن رصد شده است!




در مقابل اما اگر لومیا 1520 اولین فبلت دنیای ویندوزفون بود،  رقیب آن یعنی آیفون 6 پلاس هم اولین فبلت دنیای iOS است. آیفونی که برای اولین بار نمایشگر 5.5 اینچی و فوق‌العاده بزرگ به نسبت استاندارد 3.5 اینچی اپل دارد. ما این را به فال نیک می گیریم و تغییراتی که همواره روح اصلی شعار اپل، یعنی دستگاه بی نقص را در خود داشته باشند همیشه خوشایند خواهند بود. شاید لومیا 1520 جز باریکترین لومیا ها باشد و کیفیت ساخت آن سلیقه خیلی ها را قلقلک دهد اما فبلت اپل چیزی فراتر از واژه کیفیت را به شما خواهد داد.  بدنه آلومینیومی باریک، نمایشگری که بسیار هنرمندانه به بدنه متصل شده است و طراحی که میشد بی نقصی دانستش اگر دوربین برجسته نمی داشت!



اکوسیستم غنی iOS و توسعه دهنده های تشنه ارایه برنامه ک لازی بی همتا، حسگر اثر انگشت عالی، کیفیت ساخت آن، صدای بسیار با کیفیت آیفون 6 پلاس، دوربین بدون دردسر و سریعش اما از برتری های آیفون 6 پلاس است.


حال با مشخصات و ویژگی های بالا جالب است نتیجه نظرسنجی توسط سایت ترنجی را ببینید .


همانطور که میبینید نماینده مشترک نوکیا و مایکروسافت توانست آیفون 6 پلاس را شکست دهد هرچند با اختلافی نا چیز . این خبر شاید برای ویندوزفونی ها خبر بزرگی باشد چون آنها اولین نسل از سیستم عامل خود هستند در حالی که بقیه سیستم عامل های موجود در بازار چندین نسل است که در بازار حظور دارند و این  از پیشرفتی قیر قابل توصیف خبر می دهد. 



نظرات 2 + ارسال نظر
yrd شنبه 27 دی 1393 ساعت 17:10

جالب بود

ali شنبه 27 دی 1393 ساعت 15:53

معلوم وقتی یه طرف نوکیا باشه و مایکروسافت اپل هم کم میاره

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.